Amasya Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi tarafından “Okuma Kültürü Sürecinde Nitelikli Çocuk Kitaplarının Yeri” konulu Bilim Kafe söyleşisi gerçekleştirildi. Söyleşiye, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Erkan Çer konuşmacı olarak katıldı.
Erkan Çer konuşmasında, erken çocukluk döneminde çocuğun duyma ve düşünme sorumluluğu sürecine yapılan her yatırımın, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinde mutluluk olarak geri döneceğini vurguladı. Çocukların ilgilerine duyarsız kalınmasının ve gereksinimlerinin karşılanmamasının; saldırganlık davranışlarının artmasına, bellek imgelerinin zayıflamasına ve çevreye karşı güvensizlik duygusunun gelişmesine neden olduğunu ifade etti.
İyi anne, iyi baba ve iyi eğitimcinin; çocuğun belleğine ve yüreğine sorumluluk veren kişi olduğunu belirten Çer, erken dönemden itibaren çocuğa duyma ve düşünme sorumluluğu kazandıran en etkili uyaranların çocuk edebiyatı eserleri olduğunu dile getirdi. Çocuğun temel gereksiniminin sevgi ve kendini gerçekleştirebileceği özgür bir ortam olduğuna dikkat çeken Çer, okul öncesi dönemde çocukların görsel okuryazar hâle getirilmesinin önemine değindi. Bu süreçte sesli kitaplar, resimli kitaplar ve banyo kitaplarının çocukların kavram dünyasının gelişimine önemli katkı sunduğunu belirtti. “Herkes beynindeki kavram sayısı kadar özgür ve özgün düşünür.” ifadelerini kullandı.
Etkinlik kapsamında Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencileri Zühal Erdoğan, Ünzile Çaycı, İrem Lap ve Seda Güreli sunumlarıyla programa katkı sundu. Söyleşinin sonunda Cumhuriyet Ortaokulu Müdürü Ender Ayrık, Prof. Dr. Erkan Çer’e katkılarından dolayı teşekkür ederek kendisine çiçek takdim etti.

